
Bliv klogere på, hvordan vi bedømmer her.
International datingplatform
Over 40 millioner brugere på verdensplan
Avanceret matchalgoritme
- International datingplatform
- Over 40 millioner brugere på verdensplan
- Avanceret matchalgoritme
Uddybende anmeldelse af
Zoosk

Zoosk har været på datingmarkedet siden 2007, og ifølge folkene bag datingtjenesten er Zoosk en af verdens førende platforme for online dating.
På nuværende tidspunkt opererer Zoosk i mere end 80 forskellige lande og er blevet oversat til 25 forskellige sprog – inklusiv dansk. Datingplatformen har klart de største brugerbaser i de engelsktalende lande, såsom USA, Canada og Storbritannien.
Zoosks samlede brugerbase tæller mere end 40 millioner brugere, men det er desværre meget få af disse, der er danske. Zoosk har nemlig endnu ikke for alvor fået fat i det danske marked.
Hvis du – trods dette – overvejer, om Zoosk er noget for dig, bliver du forhåbentligt klogere herom, når du har færdiglæst vores dybdegående anmeldelse af Zoosk.
I det resterende af denne gennemgår brugerfladen, de primære funktioner, samt hvad andre nuværende og tidligere brugere synes om platformen.
Indholdsfortegnelse
Fordele
- Flot layout
- Gratis oprettelse
- Fine funktioner
Ulemper
- Får meget kritik på Trustpilot
- Få danske brugere
- En del fakeprofiler
- Du kommer ikke ret langt med en gratis profil
Zoosk pris
På Zoosk er der to forskellige måder, hvorpå du kan få adgang til platformens betalte funktioner; du kan enten tilkøbe et premium-medlemskab eller tilkøbe X antal mønter for et engangsbeløb.
Periode | Per måned | I alt |
---|---|---|
1 måned | 152 kr. | 152 kr. |
3 måneder | 108 kr. | 324 kr. |
6 måneder | 76 kr. | 456 kr. |
Kreditter | Pris |
---|---|
118 mønter | 111,20 kr. |
480 mønter | 222,40 kr. |
1800 mønter | 556 kr. |
Værd at vide om priserne
Hvis du tilkøber Zoosks premium-medlemskab, skal du være opmærksom på, at du skal betale den samlede pris for hele medlemskabs periode, allerede når du tilmelder dig. Det er altså ikke en månedlig betaling, som der er hos de fleste andre datingplatforme.
Fordele ved premium-medlemskabet
- Chat med dine bekendtskaber
- Send et ubegrænset antal “blink” og beskeder
- Få fuld adgang til dine SmartPicks
- Se, hvem der har besøgt din profil.
- Anvend avancerede filtre for at få mere passende matches.
Fordele ved at tilkøbe mønter
- Boost din profil
- Se, når folk modtager og læser din besked.
Det tager ikke mange sekunder at komme i gang
Det tager ikke lang tid at oprette en profil hos Zoosk, og det er tilmed ganske gratis.
Du skal blot igennem ti korte steps, før du er klar til at date. Som noget af det første skal du tilføje et billede og herefter svare på en række spørgsmål om dig selv. Blandt andet skal du angive, om du har hjemmeboende børn, om du ryger og din etnicitet.
Du kan til enhver tid gå ind og redigere dine svar, efter du har oprettet dig.

En lang række funktioner
Hvis du leder efter en simpel datingplatform, der blot byder på et lille udsnit funktioner samlet set, så er det ikke sikkert, at Zoosk er noget for dig.
Hvis du derimod er på jagt efter en datingtjeneste, der byder på rigtig mange funktioner, hvoraf flere af disse på ingen måde kan siges at være basale for en datingtjeneste, så er det ikke umuligt, at Zoosk er den perfekte platform for dig.
Zoosk byder nemlig på adskillige funktioner, og dette bliver tydeligt allerede fra første gang, du besøger tjenesten; her vil du nemlig bemærke, at der findes rigtig mange ikoner og knapper. Til venstre finder du din menu, som er opdelt i to kategorier. I “Find” er punkterne:
- Søgning
- Online nu
- SmartPick
- Karrusel.
Under “Find” finder du kategorien “Interager”, der byder på disse menupunkter:
- Chat
- Synes godt om
- Bekendtskaber
- Visninger.
Nederst i menuen har du dine indstillinger.
I de følgende afsnit vil vi gå i dybden med de af Zoosks funktioner, vi finder mest interessante.

Like og afvis profiler på din startside
Din startside er “Søgning”. Her kan du bladre dig igennem en række profiler og vurdere, om du vil like eller afvise dem. Vil du like, kan du klikke på det grønne flueben, og hvis du vil afvise, kan du klikke på det røde kryds. Hvis du liker en, som også liker dig, bliver I et såkaldt “bekendtskab”.
Du kan finde alle dine bekendtskaber i menuen.
Den velkendte swipe-funktion går under navnet “Karrusel” hos Zoosk
Hvis du er en erfaren online-dater, så kan du næsten ikke undgå at have stødt på swipe-funktionen, som er mest kendt fra Tinder.
Siden denne funktion sikrede Tinder sit helt store gennembrud på datingmarkedet, har mange andre datingplatforme nemlig adopteret funktionen – og det gælder også Zoosk. Her hedder funktionen “Karrusel”.
Det overrasker os en smule, at Zoosk også har karrusel-funktionen, da “Søgning” allerede minder utroligt meget om swipe-funktionen. I vores test af sitet havde vi også en anelse svært ved at lure, hvad forskellene mellem de to funktioner helt konkret er. Konceptet er nemlig det samme; er du interesseret i en profil, klikker du på fluebenet. Vil du afvise, klikker du på krydset.
Du har dog her et par ekstra knapper, når du swiper via “Karrusel”-menupunktet:
- “Fortryd”, hvor du kan få vist den nyligste profil igen.
- “Måske”
- “Forelskelse”, hvor du kan tilkendegive, at du synes særligt godt om en bruger.

Under billedet er en bjælke med en angivet procent. Jo flere profiler du swiper dig igennem, jo højere vil denne procentsats blive. Når du når 100%, vil en algoritme anbefale en profil, som den mener, du passer særligt godt sammen.
Få personlige anbefalinger
Sidst, men ikke mindst vil vi gerne fremhæve funktionen “SmartPick”.
Noget, som vi bed mærke i i vores test af Zoosk, er, at du ikke får introduktioner til nogen af funktionerne, og blandt andet derfor scorer Zoosk også lidt lavere i forhold til parameteret ‘brugervenlighed’ end nogle af konkurrenterne.
Derfor måtte vi også investere lidt tid i at forstå, hvordan “SmartPick” helt præcist fungerer, og denne funktion fungerer som en algoritme, der hele tiden analyserer din aktivitet på Zoosk og anbefaler profiler til dig på baggrund heraf.
Du kan blandt andet fodre algoritmen med oplysninger via SmartPick-undersøgelsen, som du finder i dine indstillinger.


I vores test af Zoosk fik vi ikke nogen SmartPick-forslag, uanset hvor meget vi udfyldte vores profil, eller hvor mange brugere vi enten likede eller afviste i Karussellen. Derfor kan vi ikke vurdere, hvorvidt funktionen fungerer eller ej.
Nedprioritering af det danske marked
Som vi har nævnt tidligere, så er Zoosk ikke nogen ret stor datingtjeneste i Danmark. Størstedelen af platformens brugere findes derimod i de engelsksprogede lande som USA og Canada, og desværre kommer det – at Zoosk ikke er synderligt etableret i Danmark – til udtryk ved, at der er en del fejl og mangler på den danske versionering af tjenesten. Fejl og mangler, der blandt andet kommer til udtryk i form af stavefejl og manglende oversættelser, men også ved at nogle funktioner ikke fungerer, som de burde.
Vi har allerede været inde på, at “SmartPick”-funktionen ikke fungerede efter hensigten, og i forlængelse heraf er det værd at bemærke, at vi ej heller havde succes med “Online nu”-funktionen. Denne er således helt tom, uanset hvordan vi indstiller vores søgning.
Ligeledes er det værd at bemærke, at det er svært at komme i kontakt med Zoosk, i vores test fandt vi i hvert fald ikke nogen sektion, hvor vi kunne kontakte holdet bag Zoosk.
Det, der kom tættest på, var deres „Hjælp‟-sektion, hvor vi fandt en FAQ-side med ofte stillede spørgsmål. Det var i sig selv fint, men mange af siderne eksisterede bare ikke.


Selvom Zoosk umiddelbart har et lækkert design og også har mange brugere, er der altså nogle ting, der indikerer, at folkene bag sitet nedprioriterer det danske marked – formentlig fordi det er så småt sammenlignet med eksempelvis det amerikanske.
Er Zoosk pengene værd?
Zoosk byder – ligesom mange andre datingplatforme – på en freemium-model, hvor du får adgang til en række funktioner uden at betale en eneste krone. Premium-medlemskabet indeholder dog en række funktioner, der er væsentlige, når man dater online – eksempelvis beskedfunktionen.
Er du derfor seriøs i din jagt på kærligheden, får du ikke særlig meget ud af Zoosk, hvis ikke du tilkøber premium-medlemskabet.
Men bør du så gøre det?
Umiddelbart vil vi sige nej, da aktivitetsniveauet på den danske udgave af Zoosk ikke er synderligt højt. Med andre ord er der altså ikke vildt mange brugere at skrive med, hvis du betaler for at låse op for beskedudvekslingsfunktionen.
Ikke det bedste ry på Trustpilot
Det er ikke unormalt, at datingplatforme får mange dårlige anmeldelser på Trustpilot, og Zoosk er ingen undtagelse.
I skrivende stund (april 2025) har Zoosk opnået en samlet bedømmelse på 2,1 ud af 5 stjerner, hvilket svarer til ‘dårlig’.
Størstedelen af anmeldelserne, Zoosk har modtaget, er på én stjerne, og generelt set er de negativt stemte anmeldere ret enige om, hvad der er galt med Zoosk.
Langt de fleste anmeldere anklager nemlig Zoosk for at være decideret svindel, fordi de huser enormt mange falske profiler.

Derudover kritiserer rigtig mange anmeldere forhold, der relaterer sig til det betalte abonnement. Nogle oplever, at de simpelthen ikke kan få lov til at tilkøbe premium-abonnementet, mens andre fortæller, at Zoosk bliver ved med at trække penge, selvom man de har afmeldt abonnementet. Disse oplevelser har ledt anmelderne til at kontakte kundeservice, som efter sigende er ret ubehjælpelige.


Fine alternativer til Zoosk
Hvis du – ligesom os – ikke er helt oppe at støde over Zoosk, kan vi glædeligt berette om, at der heldigvis findes en del fine alternativer, blandt andet disse tre:
Kort opsummering
Zoosk er en amerikansk datingtjeneste fra 2007, og det er også netop i USA, at datingtjenesten har den største brugerbase. I Danmark har Zoosk endnu ikke fået ordentlig fat, og det er meget mærkbart, når man bruger platformen.
Zoosk har et lækkert design og består af rimeligt mange funktioner. Dette kan godt virke overvældende og uoverskueligt, især fordi man ikke får nogen særligt god introduktion til disse funktioner.
En række af de funktioner, som Zoosk byder på, er den populære swipe-funktion og funktionen “SmartPicks”, som er en algoritme, der analyserer din aktivitet og giver dig profilforslag med afsæt heri.
Selvom Zoosk byder på en freemium-model, kan det være nødvendigt at tilkøbe et premium-medlemskab for at få det optimale ud af platformen. Der er således nogle væsentlige funktioner – såsom chatfunktionen – som ikke er inkluderet i den gratis model.
Vores anbefaling er dog ikke, at du opgraderer dit medlemskab hos Zoosk, hvilket blandt andet skyldes, at mængden af danske brugere er relativt begrænset. Med andre ord betyder det, at der ikke er synderligt mange at tage kontakt til, hvis du skulle vælge at betale for at låse op for besked-funktionen.
Det lave aktivitetsniveau i Danmark trækker naturligvis ned i vores bedømmelse, og det samme gør det faktum, at vi fandt adskillige stavefejl, dårlige oversættelser samt funktioner, der ikke fungerede efter hensigten, på den danske versionering af Zoosk.

3.0
/5